ESAS YÖNETMELİĞİ
T.C ŞANLIURFA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ŞANLIURFA SU VE KANALİZASYON İDARESİ (ŞUSKİ) GENEL MÜDÜRLÜĞÜ |
2016 |
ŞUSKİ ESAS YÖNETMELİĞİ |
Şuski Genel Müdürlüğü-Haliliye/Şanlıurfa |
YÖNETMELİĞİN TARİFİ |
|||||
1 |
Yönetmeliğin Adı |
ŞUSKİ ESAS YÖNETMELİĞİ |
|||
2 |
Hazırlayan Birim |
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ |
|||
3 |
Yönetim Kurulu Karar Tarihi ve Sayısı |
07/03/2016 tarih ve 2016/18 sayılı Yönetim Kurulu Kararı |
|||
4 |
Genel Kurul Karar Tarihi ve Sayısı |
18/03/2016 tarih ve 12 sayılı Genel Kurul Kararı |
|||
5 |
Yayımlandığı Gazete ve Yayım Tarihi |
İpekyol, Gap Gündemi ve Şanlıurfa Kent gazetelerinde 13/05/2016 tarihinde yayımlanmıştır. |
|||
6 |
Yürürlük Tarihi |
13.05.2016 |
|||
7 |
Revizyon No |
|
|||
8 |
Tadilat No |
|
|||
|
|||||
S.No |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
44 |
|
|
|
|
|
ŞANLIURFA SU VE KANALİZASYON İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ESAS YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç Kapsam Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; 20/11/1981 tarihli ve 2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun Ek 5 'inci ve Geçici 10 'nuncu maddeleri ve 31.03.2014 tarih ve 28958 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 13/03/2014 tarih ve 2014/6072 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla kurulan, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesine bağlı müstakil bütçeli ve kamu tüzel kişiliğini haiz bir kuruluş olan Şanlıurfa Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü’nün (ŞUSKİ) birimlerinin görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili usul ve esasları düzenlemektir.
(2) Bu Yönetmelik, ŞUSKİ Genel Müdürlüğü birimlerinin görev, yetki ve sorumluluklarını kapsar.
Dayanak
Madde 2- (1) 20/11/1981 tarih ve 2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun ile “Belediye Ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelik” hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve kısaltmalar
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelikte ifade edilen;
- Başkanlık: İç Denetim Birimi Başkanlığı, Teftiş Kurulu Başkanlığı ve Daire Başkanlıklarını,
- Belediye: İlçe ve ilk kademe belediyelerini,
- Birim/Birimler: ŞUSKİ Genel Müdürlüğü bünyesindeki İç Denetim Birimi Başkanlığı, Teftiş Kurulu Başkanlığı, Hukuk Müşavirliği, Daire Başkanlıkları ve Şube Müdürlüklerini,
ç) Büyükşehir Belediyesi: Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesini,
- Genel Kurul: Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Meclisini,
- Genel Müdür/Üst Yönetici: ŞUSKİ Genel Müdürünü,
- İdare/Kurum: Şanlıurfa Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğünü, kısaca ŞUSKİ’yi,
- Kanun: 20/11/1981 tarihli ve 2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun’u,
ğ) Yönetim Kurulu: ŞUSKİ Yönetim Kurulunu,
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Esaslar
Görev, yetki ve sorumluluk
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelik çerçevesinde her bir birime yüklenen görev ile birlikte, o görevin yerine getirilmesini sağlayacak yetki ve sorumluluk da verilmiş sayılır.
(2) Birim amirleri; İdare tarafından çıkarılan yönetmelik ve yönergelerde tespit edilen ve Genel Müdür tarafından verilen görevler için kararlar almaya ve uygulatmaya yetkilidirler.
(3) Birim amirleri birimleriyle ilgili görevin yerine getirilmesini sağlayacak gerekli kontrol ve tedbirlerin zamanında ve gereği gibi eksiksiz olarak yerine getirilmesinden sorumludurlar.
Yetki devri
MADDE 5- (1) Yetki devrinde aşağıdaki esaslar göz önünde tutulur:
a) Birim amirleri kanun, tüzük ve yönetmeliklere göre yalnız kendileri tarafından kullanılması öngörülen hususlar dışında kalan yetkilerini tespit edilecek esaslara göre sürekli veya geçici olarak alt kademedeki personeline devredebilirler. Yetkilerin devri veya kaldırılması, Kanunda öngörülen haller dışında Üst Yöneticinin yazılı onayı alınarak yapılır ve ilgililere tebliğ edilir.
b) İdareyi hukuki ve mali sorumluluk ve yükümlülük altına sokacak haller ve genel ilkelerle ilgili karar alınmasını gerektiren hallerde, yetki sahipleri kendiliklerinden yetkilerini alt kademedeki personele devredemezler.
c) Üst Yönetici tarafından yapılan yetki devri, Üst Yöneticinin değişmesi halinde sona erer, görevi devralan Üst Yönetici tarafından yetki devri işlemi yenilenir.
ç) Üst Yönetici tarafından devredilmiş yetkiler, yetki devri yapılmış birim amirlerinin değişmesi halinde ayrı bir yetki devrine lüzum kalmaksızın aynen devam eder.
İç yönetmelikler
MADDE 6- (1) Teftiş Kurulu Başkanlığı ve Hukuk Müşavirliği’nin çalışma usul ve esasları hazırlanacak iç yönetmelikler ile belirlenir.
Yönergeler
MADDE 7- (1)Yukarıda sayılanlar dışındaki birimlerin çalışma usul ve esasları hazırlanacak yönergeleri ile belirlenir. Yönergeler Yönetim Kurulunun onayı ile yürürlüğe girer.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Teşkilat, İdare Birimlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
İdare teşkilat yapısı
MADDE 8 - (1) ŞUSKİ Genel Müdürlüğünün teşkilatı;
a) Genel Müdür,
b) Genel Müdür Yardımcıları,
c) İç Denetim Birimi Başkanlığı,
ç) Teftiş Kurulu Başkanlığı,
d) Hukuk Müşavirliği,
e) İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı,
f) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı,
g) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı,
ğ) Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı,
h) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı,
ı) Plan Proje Dairesi Başkanlığı,
i) Yatırım ve İnşaat Dairesi Başkanlığı
j) Arıtma Tesisleri Dairesi Başkanlığı,
k) İçme Suyu ve Kanalizasyon Dairesi Başkanlığı,
l) Abone İşleri Dairesi Başkanlığı,
m) Su ve Atıksu Teknolojileri Dairesi Başkanlığı,
n) Özel Kalem Müdürlüğü,
Ve Şube Müdürlüklerden oluşur.
Genel müdür
MADDE 9- (1) ŞUSKİ Genel Müdürü, 20/11/1981 tarihli, 2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun, diğer kanuni düzenlemeler ve mevzuat hükümleri çerçevesinde ŞUSKİ Genel Müdürlüğünün sevk ve idaresi ile görevli, yetkili ve sorumludur.
(2) Genel Müdür; asli sorumluluk kendi uhdesinde kalmak üzere görev ve yetkilerinden uygun gördüklerini Genel Müdür Yardımcılarına yazılı olarak devredebilir.
Genel müdür yardımcıları
MADDE 10- (1) Genel Müdür Yardımcılarının görev yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Genel Müdür tarafından kendilerine yazılı olarak devredilen yetkileri kullanmak,
b) Kendilerine bağlı birimleri sevk ve idare etmek,
c) Denetim birimleri tarafından Genel Müdüre sunulan raporların kendilerine havalesi üzerine raporda teklif edilen hususların uygulanmasını ve koordinesini sağlamak,
ç) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
İç denetim birimi başkanlığı
MADDE 11- (1)İç Denetim Birimi Başkanlığı’nın görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) İdarenin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek amacıyla kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına göre yönetilip yönetilmediğini değerlendirmek, bu amaçla incelemeler yapmak ve önerilerde bulunmak,
b) Harcama sonrası yasal uygunluk denetimi yapmak, harcamaların amaç ve politikalara stratejik planlara, performans programlarına uygunluğunu denetlemek ve değerlendirmek mali yönetim kontrol süreçlerinin sistem denetimini yapmak ve önerilerde bulunmak,
c) Nesnel risk analizlerine dayanarak yönetim ve kontrol yapılarını değerlendirmek, denetim sonuçları çerçevesinde iyileştirmelere yönelik önerilerde bulunmak,
ç) Üretilen bilgilerin doğruluğu, güvenilirliği ile zamanında elde edilebilirliğini denetlemek,
d) Denetim sırasında suç teşkil eden durumlara ilişkin tespitleri Üst Yöneticiye sunmak,
e) İç Denetim faaliyetleri ile ilgili olarak Sayıştay, Maliye Bakanlığı, Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü, İç Denetim Koordinasyon Kurulu Başkanlığı ile koordineli olarak İdare bünyesinde gerekli düzenlemelerin yapılmasını sağlamak,
f) İdarenin iç kontrol sisteminin, risk yönetimi sisteminin, kurumsal yönetişim ve iletişim sistemlerinin, iç mevzuatının, hizmet standartlarının geliştirilmesine yönelik danışmanlık faaliyetleri ile bunların izlenmesi faaliyetleri kapsamında denetim ve güvence hizmetleri sunmak,
g) Danışmanlık görevi kapsamında; Sayıştay inceleme ve denetimlerine cevap mahiyetinde İdare birimleri tarafından hazırlanan Kurum cevapları ile (adli soruşturmaya ve yargılamaya konu olan hususlar hariç;) vesayet denetim kurumları tarafından İdarede yapılan inceleme ve denetimler kapsamında İdare birimleri tarafından hazırlanan cevapların hazırlanmasına yönelik İdarenin ilgili makam ve birimleri ile işbirliği ve koordinasyon halinde Üst Yönetici adına kurumsal cevapların hazırlanması iş ve işlemlerinin koordinesini sağlamak.
Teftiş kurulu başkanlığı
MADDE 12- (1) Teftiş Kurulu Başkanlığı’nın görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) İdarenin merkez ve bağlı işyerlerinde, teftişin etkin bir şekilde yürütülmesi hususunda genel prensipleri tespit etmek ve personelin verimli çalışmasını özendirici teftiş sistemini geliştirmek,
b) Genel Müdür’ün “konunun kapsamını belirten emri ve onayı üzerine” İdarenin merkez kuruluşu ile bağlı işyerlerinde teftiş, inceleme, araştırma ve soruşturma yapmak,
c) Faaliyet ve işlemlerinin mevzuata uygunluğu yönünden birimlerin teftişi için program hazırlamak ve bu programa istinaden teftişini yapmak,
ç) Teftiş sonucunda gerekli görülen hususlarda ilgili birimlere öneriler sunmak,
d) İnceleme sırasında mevzuata aykırı bir durumla karşılaşıldığında Genel Müdür’den soruşturma onayı alarak soruşturmasını yapmak.
Hukuk müşavirliği
MADDE 13- (1) Hukuk Müşavirliği’nin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Genel Müdür tarafından tevdi edilen konular hakkında istişari mahiyette hukuki görüş vermek,
b) İdare tarafından veya İdare aleyhine açılan davalar ile icra takiplerini adli, idari ve mali yargı mercileri ile Hakem veya Hakem Heyetleri nezdinde takip ederek sonuçlandırmak, bunların dosyalarını düzenlemek ve kayıtlarını tutmak,
c) Personel, Sosyal Güvenlik, İş ve Sendika mevzuatı ile diğer kanunların uygulanmasından doğan anlaşmazlıkların çözümünde yardımcı olmak ve iş uyuşmazlıklarında İdareyi temsil etmek,
ç) Hukuk Müşavirliğinin katılması öngörülen komisyonlara iştirak etmek,
d) İdarece akdedilen ve noterden tasdiki gereken sözleşmeleri tasdik ettirmek,
e) Noterler vasıtasıyla gönderilmesi gereken ihtarname ve ihbarnameleri düzenlemek ve/veya göndermek,
f) Teftiş, inceleme ve soruşturma konusu olmuş olaylarla ilgili olarak Hukuk Müşavirliğine intikal ettirilen raporları inceleyerek, mer’i mevzuatın gerektirdiği iş ve işlemleri yerine getirmek,
g) İdareye adli ve idari yargı mercileri ile hakemlerden ve icra dairelerinden gelen veya noter vasıtasıyla yapılan tebligatları alarak hukuki gereklerini yerine getirmek veya yerine getirilmesi için ilgili mercilere göndermek,
İnsan kaynakları ve eğitim dairesi başkanlığı
MADDE 14- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı’nın görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Memur, sözleşmeli personel ve işçilerin kanunlar ve ilgili mevzuat çerçevesinde tayin, işe alınma, terfi, nakil, istifa, işten çıkarılma, taltif, tecziye, izin, hastalık ve emeklilik gibi özlük hakları ile alakalı bütün işlemlerini yürütmek,
b) Personel dosyalarını tutmak, personelin kişisel performans ölçümü, değerlendirmesi ve raporlanmasına ilişkin her türlü işlemleri yürütmek,
c) Bütün personelin aylık, ücret tahakkuk ve bordrolarını tanzim etmek, personelin ücret ve ücrete esas teşkil edecek kayıtlarının mevzuata uygun olmasını sağlamak, ücretlerle ilgili gerekli bilgileri zamanında ve doğru olarak ilgili birimlere bildirmek, personele ait kararları ilgililere tebliğ etmek,
ç) Memur ve işçilere ait yıllık kadroları, dairelerin tekliflerini göz önünde tutarak tanzim etmek ve ilgili mercilere onaylatmak,
d) Personele ait Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilgili bütün işlemleri eksiksiz bir şekilde yerine getirmek,
e) Personel hareketlerini takip etmek, yıllık izinlerin planlanmasını koordine etmek,
f) Disiplin işlerinin organizesini sağlamak,
g) İşçilere ait toplu iş sözleşmesi çalışmalarını kanunlar çerçevesinde yürütmek,
ğ) ŞUSKİ’de görev yapan tüm personelin eğitim programlarını yapmak, eğitimleri vermek veya verdirmek,
h) İdarenin faaliyet alanları ile ilgili yayınlar hazırlamak, konferans, eğitim ve seminerler düzenlemek, İdareye ait müze, kültür ve tanıtım hizmetlerini yürütmek, bu hususlarda İdare birimleriyle ve diğer kurumlar ile işbirliği yapmak,
ı) İdarenin harcama birimlerinin ihtiyacı olan hizmet ve danışmanlık hizmet alımlarının, harcama birimi talebinin daire kayıtlarına alınmasından itibaren sözleşmenin imzalanması aşamasına kadar olan ihale işlemlerini yürütmek,
i) ) Hizmetlerin yerinden sunulması prensipleri çerçevesinde yapılandırılmış ve İdare Merkez Kampusü dışında hizmet veren birimlere gelen ve bu birimler tarafından cevap mahiyetinde düzenlenen ve ilgilisine elden zimmet karşılığı teslim edilen evrak haricinde, İdaremize gelen ve İdaremizden gönderilen evrakın kaydını, sevkini, takibini ve arşivlenmesini sağlamak,
j) ) Ortaöğretim ve Üniversite öğrencilerinin staj işlerini yürütmek,
k) ) Personel çocuklarının kreş işlemlerini yürütmek,
l) Afet, acil durum, seferberlik ve benzeri hallerde İdarenin sivil savunma hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak, bu muvacehede ilgili kurumlar nezdinde ve İdare birimleri arasında lüzumlu eşgüdüm ve koordinasyonun Üst Yönetici adına sağlanmasında gerekli iş ve işlemleri yapmak,
m) İdaremizde çalışan memur, işçi ve sözleşmeli personelinin koruyucu ve birinci basamak tedavi edici sağlık hizmetlerini mevzuat çerçevesinde sunmak, ihtiyaç halinde bir sağlık kurumuna sevk etmek, durumu stabil olup, yatarak nakli gereken hastalar için ambulans görevlendirmek,
n) İdarenin mevcut yemekhane, çay ocağı ve sosyal tesis gibi umumi kullanıma haiz tesislerinin tıbbi denetimlerini yapmak ve buralarda çalışan işçilerin 'portör' muayenelerini yapmak ve yaptırmak,
o) Personelin risk gruplarına göre meslek hastalığı gelişimini engelleyici taramalar yapmak ve yaptırmak, tıbbi açıdan personeli bilgilendirmek,
ö) Birimleri tarafından gönderilen işçilerin işe giriş ve periyodik muayenelerini işyeri hekimleri aracılığı ile yapmak, kayıtları 'periyodik muayene kartlarına' işlemek, işe uygunluğu bulunmayan işçilerin uygun işte çalıştırılması ve periyodik muayenelerdeki aksaklıklarla ilgili işveren vekiline bildirimde bulunmak,
p) İlk ve acil yardım hizmetleri için eğitimli personel, tıbbi ilaç, malzeme ve araçları hazır bulundurmak, işyerlerinde mevcut ecza dolaplarının acil ilaç ve tıbbi malzemelerini temin etmek,
r) Tıbbi bilgileri kayıt altına almak, istatistikî veriler ışığında sağlık hizmetlerine yön vermek, ihtiyaç duyulan yerlere çeşitli sağlık üniteleri kurarak personelin daha iyi sağlık hizmeti alması ve iş kaybının en aza indirilmesini sağlamak,
s) İş sağlığı ve güvenliği konusunda güncel mevzuatı ve gelişmeleri takip etmek ve bu gelişmeler hususundaki bilgileri İdare birimleri ve İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları ile paylaşmak, bu hususta gerekli eğitim, danışmanlık ve rehberlik faaliyetlerini yürütmek,
ş) İdare birimlerinde kurulan İş Sağlığı ve Güvenliği Kurullarının uygulama standartlarını belirlemek, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı çerçevesinde uygulama birliğinin sağlanması için gerekli koordineyi sağlamak,
t) Genel Müdürlük Makamının veya İdare birimlerinin talebi halinde, iş sağlığı ve güvenliği hususlarında lüzumlu bilgilendirmeleri yapmak, bu hususta kurum arşivini oluşturmak,
u) Çıkarılacak yönerge doğrultusunda sunulan hizmetlerin ve kurumsal işleyişin aksamaması için Başkanlığının görev ve yetki alanlarıyla ilgili iş ve işlemleri, İlçe Şube Müdürlükleriyle koordineli olarak yerine getirmek.
Bilgi işlem dairesi başkanlığı
MADDE 15- (1) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) İdare iş ve işlemlerinin otomasyona geçirilmesi işlerini yapmak veya yaptırmak,
b) İdare işlerinin kapasite ve niteliklerine göre bilgisayar donanım ihtiyacını tespit etmek ve gerekli donanımları temin etmek, kurmak veya kurdurmak,
c) İdarenin iş ve işlemleri için ihtiyaç duyulan yazılımları yapmak, yaptırmak veya tedarik etmek. Yazılımların birimler tarafından kullanımı için gerekli eğitimleri vermek veya verdirmek,
ç) İdarenin tüm birimlerindeki bilgisayar ve çevresel donanımlarının tamir bakımını yapmak veya yaptırmak,
d) İdarenin tüm birimlerindeki Bilgisayar Teknolojisi (BT) alt yapılarını kurmak veya kurdurmak ve bunların devamlılığını sağlamak,
e) Veri güvenliğini sağlamak ve güvenlik politikaları oluşturmak. Veri güvenliğini milli güvenlik politika ve standartlarına uyumlu hale getirmek ve uygulamak,
f) İdarenin iletişim, veritabanı, internet, donanım, birimlere yönelik her türlü yazılım, paket program altyapısının tespiti ve analizi, tarifi, planlanması, teknoloji seçimi, temini, yeni teknolojilerin takibi ve sisteme adaptasyonu, bakım ve işletilmesini yapmak, sistemlerin standartlarının oluşturulmasını sağlamak,
g) İdarenin ihtiyacı olan her türlü haberleşme sistemlerinin temin ve tedarikini yapmak, haberleşme altyapılarını oluşturmak, işletmek, sunmak, bu sistemlerin bakım onarımını yapmak veya yaptırmak,
ğ) Haberleşme hizmetlerinin bedellerini ödemek,
h) İdarenin e-devlet kavramı içerisinde tam bir elektronik iş akışının sağlanması için gerekli teknolojik altyapıyı oluşturmak,
ı) Bilgi işlem altyapısı ile ilgili birimlerin gerekli elektronik sistem, yazılım ve donanım ile ilgili taleplerine gerekli desteği sağlamak,
i) İdare Çağrı Merkezi Hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak, çağrı merkezi, İdare resmi internet sitesi ve diğer iletişim unsurları vasıtasıyla gelen abone şikâyetlerini almak, gelen ihbar ve şikâyetlere dair ilgili birimlerle gerekli koordinasyonu sağlayarak ihbar, talep ve şikâyet konularını en kısa sürede cevaplandırmak ve ilgilisini bilgilendirmek,
j) Bilgi Edinme Kanunu çerçevesinde gelen talepleri karşılamak, Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) üzerinden gelen İdaremiz ile ilgili cevaplandırılması talep edilen hususları cevaplandırmak,
k) Abonelerin talep ve şikâyetlerini araştırmak amacıyla anket yapmak ve yaptırmak, sonuçlarını ve alınması gereken tedbirlere yönelik önerileri Genel Müdürlük Makamına raporlamak,
l) Abone İşleri Daire Başkanlığına bağlı Şube Müdürlükleri tarafından sunulan abone hizmetlerinde hizmet kalite ve standartlarının ve abone memnuniyetinin yükselmesinin, uygulama birliğinin, koordinasyonun sağlanması için araştırma yapmak ve ilgili birimler ile koordineli olarak çözüm önerileri geliştirmek ve uygulama sonuçlarını takip etmek ve Genel Müdürlük Makamına raporlamak,
m) İdarenin faaliyetleri doğrultusunda yazılı ve görsel basın yayın organlarıyla temaslarda bulunmak, gerektiğinde basında çıkan İdaremizle ilgili haberleri değerlendirerek gerekli açıklamaları yapmak,
n) İdarenin faaliyetleri hakkında basını bilgilendirmek,
o) İdare adına çıkarılacak yayınların kurum amaçlarına uygun çıkarılmasını temin etmek,
ö) Basın toplantılarının, açılış ve temel atma organizasyonlarının tertip edilmesi işlemlerini yapmak veya yaptırmak,
p) İdare ile ilgili ulusal ve yerel basında çıkan haberlerin fotoğraf ve görüntülerini dijital ortamda ve dosya ortamında arşivlemek,
r) İdarenin diğer kurum ve kuruluşlarla iletişimini sağlayacak telefon, adres, faks elektronik posta bilgilerini temin ederek güncellemek, kurumumuzun gerçekleştirdiği faaliyet ve hizmetlerden Şanlıurfa halkının haberdar edilmesini sağlamak,
s) İdare ve faaliyetleri hakkında basını ve kamuoyunu bilgilendirecek yayınları hazırlamak veya hazırlatmak,
ş) Kurumun web sitesinin içerik yönetimini ve güncelliğini sağlamak,
t) İdarenin planlama, inşaat, işletme ve altyapı görüşü hazırlama çalışmalarında birimlerin ihtiyaçlarını karşılayacak Coğrafi Bilgi Sistemi yazılımlarını yapmak, yaptırmak, işletmek ve geliştirmek,
u) Çıkarılacak yönerge doğrultusunda sunulan hizmetlerin ve kurumsal işleyişin aksamaması için Başkanlığının görev ve yetki alanlarıyla ilgili iş ve işlemleri, İlçe Şube Müdürlükleriyle koordineli olarak yerine getirmek.
Strateji geliştirme dairesi başkanlığı
MADDE 16- (1) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığının görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Kurumun amaç ve hedefleri doğrultusunda orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek üzere gerekli çalışmaları yapmak,
b) İdarenin Stratejik Plan ve Performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek,
c) Kurumun faaliyetlerinin stratejik plan ve yıllık performans programına uygunluğunu izleme ve değerlendirmek,
ç) İdarenin yönetimi ile hizmet ve hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak,
d) İdarenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek,
e) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak ŞUSKİ faaliyet raporunu hazırlamak,
f) Kurumun performans ve hizmet kalite standartlarını belirlemek, hizmetlerin belirlenen standartlara uygun yürütülmesini izlemek ve bu hususta üst yönetime düzeltici-önleyici tedbirler önermek,
g) İç kontrol sisteminin kurulması, standartların uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,
ğ) İdare tarafından sunulan hizmetlerin etkililiğini ve memnuniyet düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak,
h) Yönetim Kurulunun gündem, toplanma, görüşme, zabıt, karar verme, bu kararları dağıtma ve Yönetim Kurulu faaliyetlerine ait evrakı arşivleme işleriyle ilgili işlemleri yürütmek,
ı) 2560 sayılı İSKİ Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun gereği Genel Kurulda görüşülmesi teklif edilen konuların Genel Kurula sunulmasını sağlamak üzere gerekli yazışmaları yapmak,
i) Genel Kurul’dan alınan kararları takip ederek neticelerinden ilgili birimleri haberdar etmek,
j) Belediye Meclisi tarafından alınan ve İdareyi ilgilendiren kararlar ile ilgili olarak İdarece yapılan işlemler hususunda Belediye Meclisine rapor vermek,
k) İdarenin tüm Yönetmelik ve Yönergelerinin onaylı örneklerine ilişkin fiziki arşivini muhafaza etmek,
l) Yürürlükteki İdare Yönetmeliklerinin ŞUSKİ Resmi İnternet Sitesinden, Yönergelerinin ise ŞUSKİ Portalından güncel hallerinin yayımlanmasını, yürürlükten kaldırılanlarının ise yayımdan kaldırılmasını sağlamak,
m) Yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,
n) İdarenin görev, yetki ve sorumluluk alanlarına ilişkin istatistiki verileri düzenli olarak ilgili birimlerden temin etmek, bunları Üst Yöneticiye sunmak ve gerekmesi halinde talep eden kurum ve kuruluşlarla paylaşmak, İdare dışı gerçek ve tüzel kişiler ile kamu kurum ve kuruluşlarının bilgi ve tecrübe paylaşımına ilişkin programların planlanmasını ve uygulanmasını koordine etmek,
o) Çıkarılacak yönerge doğrultusunda sunulan hizmetlerin ve kurumsal işleyişin aksamaması için Başkanlığının görev ve yetki alanlarıyla ilgili iş ve işlemleri, İlçe Şube Müdürlükleriyle koordineli olarak yerine getirmek.
Mali Hizmetler Dairesi başkanlığı
MADDE 17- (1) Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığının görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) İdarenin bütün gelir, gider, taşınır ve taşınmaz kıymetlerinin muhasebesini tutmak,
b) İdare gelirlerinin tahsilâtını yapmak,
c) İdare nakdinin ve kıymetli evrakın kasa, banka ve defterlerdeki hareketini idare ve takip etmek,
ç) Aylık mizanları ve bilânçoyu hazırlamak,
d) Bütün personelin aylık, ücret ve diğer istihkak bordrolarının tediyesini yapmak,
e) Ana ve tali defterlerde muhasebe usul ve kaidelerine göre muameleleri yürütmek,
f) İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvelleri düzenlemek,
g) Kurumun bütçesinin 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’na ve bağlı Yönetmeliklere göre hazırlanmasını ve bütçenin her yıl revize edilerek harcama yetkililerinin talepleri doğrultusunda stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak, faaliyetlerin bütçeye uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,
ğ) Bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri düzenlemek,
h) İdarenin iç ve dış finansman ihtiyacını temin etmek,
ı) Mali konularla ilgili mevzuatın uygulanması konusunda Üst Yöneticiye ve Harcama Yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak,
i) Diğer kurumlar nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemleri yürütmek ve sonuçlandırmak,
j) İdare hizmetlerinin yürütülmesindeki faaliyet, hizmet, mal, ürün, enerji, sarf malzemesi, insan kaynakları birim maliyet analizlerini yıllık periyotlar halinde yapmak ve bu hususta uzun vadeli stratejiler oluşturmak,
k) Yıllık su satışı ve kullanılmış suların uzaklaştırılmasına ilişkin hazırlanacak tarife bedellerinin tespitini yapmak, bu hususta ilgili birimlerle gerekli koordinasyonu sağlayarak, hazırlanan tarife tekliflerini Genel Müdürlük Makamına sunmak,
l) Ön mali kontrol faaliyetlerini yürütmek,
m) Çıkarılacak yönerge doğrultusunda sunulan hizmetlerin ve kurumsal işleyişin aksamaması için Başkanlığının görev ve yetki alanlarıyla ilgili iş ve işlemleri, İlçe Şube Müdürlükleriyle koordineli olarak yerine getirmek.
Destek hizmetleri dairesi başkanlığı
MADDE 18- (1) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’nın görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) ŞUSKİ Genel Müdürlüğünün lojman, yemek, giyim, temizlik ve servis hizmetleri işlerini ve diğer sosyal hizmetleri yapmak,
b) İdarenin kullanımdaki tesis ve binaların temizliklerinin yapılmasını sağlamak,
c) İdareye ait olan tesis, işletme, bina, ambarlarda bulunan işletme binalarını sabotaj, yangın, hırsızlık, yağma gibi her çeşit tehdit, tehlike ve tecavüze karşı korumak üzere gerekli güvenlik tedbirlerini almak,
ç) Su havzalarının korunmasına yönelik olarak ilgili birimlerce yapılacak çalışmalarda gerekli güvenlik tedbirlerini almak,
d) Diğer birimlerin, güvenliğini ilgilendiren çalışmalarında işbirliği yapmak,
e) İdarenin motorlu araç ve iş makineleri ihtiyacının tespit, temin ve kiralanması işleri ile araçların tamir/bakım ve onarımlarını yapmak, tüm motorlu araç ve iş makinelerinin akaryakıt ve yağ ikmallerini sağlamak,
f) İdare mülkiyetinde veya hüküm ve tasarrufu altındaki bina ve tesislerin ısıtılması için yakacak temin etmek, yakacak ve elektrik bedellerinin ödenmesi için gerekli iş ve işlemleri yapmak, İdare araç, iş makineleri ve taşıtlarında kullanılan akaryakıt ve yağ ihtiyaç kapasitesini tespit etmek, bu çerçevede akaryakıt ve yağ ihtiyacının karşılanmasına yönelik temin, tedarik ve muhafaza işlemlerini ifa ve koordine etmek, akaryakıt ambar işlemlerini ve tevziini gerçekleştirmek, akaryakıt istasyonlarının yönetim hizmetlerini gerçekleştirmek,
g) İdarenin; tüm idari binalarının, ambarlarının, lojmanlarının ve işletme binalarının bakım, onarım ve tadilatlarını yapmak, onaylanmış yeni planlar çerçevesinde binaların fonksiyon değişikliği taleplerine ilişkin uygulamaları gerçekleştirmek, ilave yeni tesisler yapmak, yaptırmak,
ğ) İdarenin ihtiyaç duyacağı koruma ve güvenlik kulübeleri ile tesislerinin korunması gayesiyle ihata duvarlarının yapımını gerçekleştirmek,
h) İdari ihtiyaçlar çerçevesinde masa, dolap, sehpa, etajer ve benzeri kullanım malzemelerinin ve diğer dayanıklı taşınırların İdare atölyelerinde imalatının yapılmasını sağlamak,
ı) Hakkında yıkım kararı alınan binalara ilişkin yıkım kararı uygulamaları muvacehesinde yıkılması gereken binaların yıkımını gerçekleştirmek,
i) İdarenin tesis ve arazilerinde peyzaj ve ağaçlandırma projelerini, imalatlarını ve bakımlarını yapmak veya yaptırmak,
j) İdarenin sorumluluğunda bulunan bütün bina ve tesislerin elektrik, elektromekanik sistemlerinin temini, montajı ve eskiyen sistemlerin yenilenmesi, bakım ve onarımını yapmak veya yaptırmak,
k) İdarenin taraf olduğu elektrik ve doğalgaz abonelik sözleşmelerini ve bu kapsamdaki diğer işlemleri yapmak,
l) İdare sosyal tesisleri haricindeki, İdarenin tüm hizmet binaları ve tesislerinin doğalgaz ve doğal gaz ısıtma sistemleri ile sıvı yakıtlı mekanik sistemlerinin temini, montajı, periyodik bakımı, yenilenmesi, tamiri, bakım ve onarımını yapmak veya yaptırmak,
m) Terfi merkezleri, şalt tesisleri, su alma yapıları, barajlar ve baraj kapakları, regülâtörler ve trafo merkezlerinde bulunan tüm ekipmanların kesintisiz olarak işletilmesini sağlamak ve bu tesislerde her türlü bakım, onarım ve yenilemeyi yaparak tesisleri işler halde tutmak,
n) İhtiyaç halinde İdarenin hizmet ve işletme binalarına, ambarlarına merkezi ve/veya split klima, asansör, elektrikli kompresör temin ve tesis etmek, ettirmek, bunların periyodik bakımlarını, tamir ve onarımlarını yapmak, yaptırmak, yapılmasını sağlamak,
o) İdarenin harcama birimlerinin genel ihtiyacı olarak belirlenen malların alımı işlemlerini ilgili mevzuata uygun olarak yürütmek, kullanıma verilinceye kadar ambarında muhafaza etmek, stok takibini yapmak,
ö) İdarenin harcama birimlerinin ihtiyacı olan mal, hizmet ve danışmanlık hizmet alımlarının, harcama birimi talebinin daire kayıtlarına alınmasından itibaren sözleşmenin imzalanması aşamasına kadar olan ihale işlemlerini yürütmek,
p) İdare harcama birimlerinin Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı vasıtasıyla doğrudan temin usulü ile yapılacak alımlarında, harcama birimi talebinin daire kayıtlarına alınmasından itibaren sözleşme yapılan hallerde sözleşmenin imzalanması ve siparişin verilmesine kadar olan işlemleri yürütmek,
r) Yurt dışından temin edilecek mal alımlarının harcama birimi talebinin daire kayıtlarına alınmasından itibaren sözleşmenin imzalanması aşamasına kadar olan ihale işlemleri ile sözleşme doğrultusunda ithalat, akreditif, gümrük, sigorta ve malın talep sahibi harcama birimi ambarına nakli işlemlerini yürütmek,
s) Yurt içi ve yurt dışından temin edilecek, yatırım programı kapsamındaki malların teşvik işlemlerini ilgili mevzuatına uygun olarak yürütmek,
ş) İdarenin harcama birimleri tarafından hurdaya ayrılan taşınırların ilgili mevzuatına uygun olarak; satış, trampa veya başka surette değerlendirilmesi işlemlerini yürütmek,
t) Daire Başkanlığı’nın görev, yetki ve sorumluluklarına dâhil hususlarda İdare birimlerinin taleplerine gerekli teknik desteği sağlamak,
u) Çıkarılacak yönerge doğrultusunda sunulan hizmetlerin ve kurumsal işleyişin aksamaması için Başkanlığının görev ve yetki alanlarıyla ilgili iş ve işlemleri, İlçe Şube Müdürlükleriyle koordineli olarak yerine getirmek.
Plan proje dairesi başkanlığı
MADDE 19 - (1) Plan Proje Dairesi Başkanlığı’nıngörev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) İdarenin görev alanı içerisindeki yerlerde, su ihtiyaçlarının karşılanması ve atıksu kirliliğinin önlenmesi, her türlü baraj, arıtma tesisi, terfi merkezi, depo, şebeke hattı, tali ve ana kolektörler, tünel, işletme binası ve ekipmanının uzun vadeli planlamasını ve yağmursuyu taşkınlarını önleyici projeler ile ıslah projelerini yapmak veya yaptırmak,
b) İdaremize ait mevcut ve planlanan tesislerde zemin ile ilgili problemleri çözebilmek amacıyla jeolojik etüt ve sondaj çalışmalarını yapmak veya yaptırmak,
c) Yıllık yatırımları, iş programlarını, mevcut su durumu ile su ve atıksu konusundaki işletme ihtiyaçlarını proje ile irtibatlandırmak, öncelik sıralarını tespit etmek, planlamak ve projelendirmek,
ç) Yatırım programında bulunan veya çeşitli sebeplerle yapımı lüzumlu görülen isale hatları, şebeke boruları ile ana ve tali boruları, arıtma tesisleri, gömme depo, pompa istasyonu, ambar, atölye, sosyal tesis, muhtelif hizmet binaları v.b. tesislere ait her türlü inşaat ve tesisin etüt, avan proje, fizibilite ve detaylı projelerini tanzim etmek veya ettirmek,
d) Büyükşehir Belediyesi veya diğer belediyelerden gelen imar planlarına alt yapı tesisleriyle uyum yönünden (ilgili birimlerden gelecek görüşlerle birlikte) ŞUSKİ görüşü vermek,
e) İdarenin içme suyu, atık suyu ve yağmur suyu altyapı tesisleriyle ilgili araştırma ve geliştirme projeleri yapmak veya yaptırmak,
f) Her türlü proje ve dokümanlar ile işletmeye açılmış tesislere ait projeleri kontrol ve muhafaza etmek, ayrıca gerektiğinde proje çalışmalarını yaparak bu konularda bütün birimlerle koordinasyonu sağlamak,
g) İdarenin içme suyu temin ettiği havzalarda imar planları ve çevre düzeni planlarına, ilgili birimlerden bilgi veya görüş alarak ŞUSKİ görüşü vermek,
ğ) Tarihi çeşme, kemer, suyolları, su terazileri ile buna benzer tarihi su yapılarının, röleve, proje tespit, değerlendirme ve koruma planlarının, restorasyon, bakım ve onarımlarının yapılması veya yaptırılmasını sağlamak,
h) İdarenin görev, yetki ve sorumluluklarına dahil su ve atıksu hizmetlerine ilişkin yeni teknik ve teknolojik gelişmeleri takip etmek, yeni teknik ve teknolojilerin İdaremize kazandırılması hususlarında araştırma yapmak ve yaptırmak, bunların geliştirilmesi ve temini için pilot tesisleri kurmak veya kurdurmak, bu konulardaki teknik çalışmaları ilgili birim ve kurumlarla koordineli olarak yürütmek,
ı) İdarenin gerek duyacağı hallerde teknik şartname hazırlamak veya hazırlatmak,
i) İdarenin her türlü mal, hizmet ve danışmanlık hizmeti alımı ile yapım işleri kapsamında gerçekleştireceği ihalelere ait teknik şartnamelerin talep eden birimlerle koordineli olarak incelenmesini, ilgili meslekî kriterler yönünden mevzuata uygunluğunu sağlamak,
j) İdare görev alanına giren ve İdare birimlerince yürütülen yatırım, işletme, bakım, onarım, rehabilitasyon, yenileme ve benzeri uygulamalarda ve faaliyetlerde kullanılan ve kullanılacak olan malzeme ve ekipmanın standardizasyon ve sertifikasyon faaliyetlerini yürütmek, bu kapsamda İdare birimlerinde gerçekleştirilecek faaliyetleri koordine ve organize etmek ve bu çerçevede öneriler geliştirmek,
k) İdare görev, yetki ve sorumlulukları kapsamındaki su ve atıksu hizmetlerine yönelik olarak yürütülen, tamamlanan ve planlanan tüm Ar-Ge projelerinin sonuç raporlarından elde edilen ve edilecek her türlü bilgi ve uygulamanın standartlara ve/veya mevzuata yansıtılması için gerekli hazırlık çalışmalarını yürütmek ve oluşturulan önerileri Üst Yönetime ve ilgili birimlere raporlamak,
l) İdarenin yatırım programında yer alan yapım işlerinin ilgili birimlerince hazırlanan ihale işlem dosyalarını incelemek, tespit edilen eksikleri gidermek, harcama birimi talebinin daire kayıtlarına alınmasından itibaren sözleşmenin imzalanması aşamasına kadarolan ihale işlemlerini ilgili mevzuata uygun olarak yürütmek,
m) İdarenin görev alanı içerisinde ilgili birimin talebi üzerine, içme, kullanma ve endüstri suyu ihtiyaçlarının yeraltı ve yerüstü kaynaklarından sağlanması ve ihtiyaç sahiplerine dağıtılması; atıksuların toplanması, arıtılması ve uzaklaştırılmasıyla ilgili olarak hazırlanan projelerden yapılmasına karar verilen işlerinin (inşaat, tesis ve binaların bakım-onarım işlerinin) gereğine göre yapılmalarını teminen birinci keşif ve şartnamelerini ve ihale evrakını hazırlamak,
n) İdarenin görev alanı içerisinde içme, kullanma ve endüstri suyu ihtiyaçlarının yeraltı ve yerüstü kaynaklarından sağlanması ve ihtiyaç sahiplerine dağıtılması için baraj, arıtma tesisleri, depo, pompa istasyonları her türlü şebeke inşaatları, isale inşaatlarından yapma yada yaptırılmasına karar verilen işlerin, ilgili harcama birimi talebinin daire kayıtlarına alınmasından itibaren sözleşmenin imzalanması aşamasına kadar olan ihale işlemlerini ilgili mevzuata uygun olarak yürütmek,
o) İdarenin görev alanı içerisinde, atıksuların toplanması, arıtılması ve uzaklaştırılmasıyla ilgili olarak kanalizasyon şebekesi, ana toplayıcıları, kuşaklama kolektörleri ve tünelleri ile atıksu arıtma tesislerinden yapma ya da yaptırılmasına karar verilen işlerin, ilgili harcama birimi talebinin daire kayıtlarına alınmasından itibaren sözleşmenin imzalanması aşamasına kadar olan ihale işlemlerini ilgili mevzuata uygun olarak yürütmek,
ö) İdarenin orta ve uzun vadeli yatırım programına paralel olarak, ilgili İdare birimleri tarafından kamulaştırılması istenen yerlerin kamulaştırma planlarını yapmak veya yaptırmak, yatırım planlarına göre hazırlanan kamulaştırma işlemlerini bir program dâhilinde yürütmek,
p) Kamulaştırma tesis hak ve imtiyazlarıyla ilgili her türlü çalışmalarda ilgili birimlerle işbirliği yapmak,
r) İmar Kanunu gereğince İdare taşınmazlarında 3 üncü şahıslar lehine geçit hakkı talep edilmesi halinde, istenen geçit hakkının kadastrodan mutabakatlı alan hesabını yapmak,
s) İdare taşınmazlarının aleyhine verilmesi gereken irtifak hakkı için teklif hazırlamak, karardan sonra tapu tescilini sağlamak,
ş) İdare taşınmaz malları üzerindeki işgalleri tespit etmek, işgallerin kaldırılması için idari yollara başvurmak veya yasal yollara başvurulmasını sağlamak, ecr-i misil tahakkuk ettirmek ve tahsilini sağlamak,
t) İdarenin ihtiyaç fazlası taşınmazlarının satışı için gerekli hazırlıkları yaparak, satım hazırlık dosyasını ilgili Daire Başkanlığına intikal ettirmek,
u) İdare ihtiyacı için kiralanması kararlaştırılan işyerlerinin kiralanmasını ve kiraların zamanında ödenmesini temin etmek,
ü) Mülkiyeti İdaremize ait olan taşınmazların İdaremize gelir getirmek gayesiyle, kamu menfaati vasfını kaybetmemesi şartıyla özel ve tüzel kişilere kiraya verilmesi hususunda Genel Müdüre teklifte bulunmak,
v) Kiraya verilen taşınmazların kira tahsilâtlarını yapmak, kira sözleşmelerinin yenilenmesi veya feshi için gerekli işlemleri yapmak,
y) İdare adına kayıtlı taşınmazların hukuki, teknik ve hâlihazır durumlarını tespit etmek,
z) İçme suyu havzalarını planlamak, harita altlıklarını temin etmek, koruma alanlarını tespit etmek ve havzaların konum tespitlerini yapmak, uzaktan algılama yöntemi ile havzalardaki yapılaşmayı diğer ilgili dairelerle birlikte tespit etmek,
aa) İmar planlarına verilecek ŞUSKİ görüşüne esas olmak üzere ilgili birime havza konumunu bildirmek,
bb) İdareye ait gerekli haritaları ve plan koteleri hazırlamak, yapımı planlanan tesisler için arazi etütleri yapmak, diğer daireler tarafından yapılmış harita ile ilgili her türlü proje ve dokümanlar ile işletmeye açılmış tesislere ait projeleri kontrol etmek ve bu konularda bütün dairelerle koordinasyonu sağlamak,
cc) Çıkarılacak yönerge doğrultusunda sunulan hizmetlerin ve kurumsal işleyişin aksamaması için Başkanlığının görev ve yetki alanlarıyla ilgili iş ve işlemleri, İlçe Şube Müdürlükleriyle koordineli olarak yerine getirmek.
Yatırım ve inşaat dairesi başkanlığı
MADDE 20 - (1) Yatırım ve İnşaat Dairesi Başkanlığı’nıngörev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) İdarenin yatırım programında yer alan yapım işleri ihalesi sözleşmenin imzalanmasından itibaren olan ihale işlemlerini ilgili mevzuata uygun olarak yürütmek, kontrol işlerini yapmak veya yaptırmak, hakediş raporlarını tanzim etmek, geçici ve kesin kabul işlemlerini yapmak, kesin hesaplarını çıkartmak,
b) İdarenin, geçici kabulü yapılmış yapım işlerinin kesin hesaplarının ilgili mevzuat çerçevesinde tetkiklerinin yapılmasını sağlamak,
c) İdarenin görev alanı içerisinde yapılmasına karar verilen, içme, kullanma ve endüstri suyu ihtiyaçlarının yeraltı ve yerüstü kaynaklarından sağlanması ve ihtiyaç sahiplerine dağıtılması için baraj, arıtma tesisleri, depo, pompa istasyonları her türlü şebeke ve isale inşaatları işlerinin gereğine göre yapılmalarını teminen, sözleşmenin imzalanmasından itibaren ihale işlemlerini ilgili mevzuata uygun olarak yürütmek, kontrol işlerini yapmak veya yaptırmak, hakkediş raporlarını tanzim etmek, geçici ve kesin kabul işlemlerini yapmak, kesin hesaplarını çıkartmak,
ç) İdarenin görev alanı içerisinde yapılmasına karar verilen, atıksuların toplanması, arıtılması ve uzaklaştırılmasıyla ilgili olarak; kanalizasyon şebekesi, ana toplayıcıları, kuşaklama kolektörleri ve tünelleri ile atıksu arıtma tesislerinden yapma yada yaptırılmasına karar verilen işlerin gereğine göre yapılmalarını teminen ihale sözleşmenin imzalanmasından itibaren ihale işlemlerini ilgili mevzuata uygun olarak yürütmek, kontrol işlerini yapmak veya yaptırmak, hakediş raporlarını tanzim etmek, geçici ve kesin kabul işlemlerini yapmak, kesin hesaplarını çıkartmak,
d) Bedeli İdare tarafından karşılanmayan ancak yapılması icap eden sokak bazındaki atıksu kanalizasyon projelerine Plan Proje Daire Başkanlığıyla koordineli bir şekilde onay vermek, taahhüt belgesini tanzim etmek, kazı ruhsatı için görüş vermek, bu kanalların inşaatı sırasında kontrollerini, ŞUSKİ’ye devri safhasında kabullerini yapmak, röleve projelerini ilgili birime göndermek,
e) Yağmur suyu kolektörlerinin ve derelerin ıslah çalışmalarıyla ilgili olarak kurum ve kuruluşlar ile işbirliği yapmak,
f) İhtiyaç görülen yerlerde derin su sondaj kuyuları açmak veya açtırmak ve İdaremiz sorumluluğunda olan kuyuların işletilmesi ile bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak,
g) Çıkarılacak yönerge doğrultusunda sunulan hizmetlerin ve kurumsal işleyişin aksamaması için Başkanlığının görev ve yetki alanlarıyla ilgili iş ve işlemleri, İlçe Şube Müdürlükleriyle koordineli olarak yerine getirmek.
Arıtma tesisleri dairesi başkanlığı
MADDE 21 - (1) Arıtma Tesisleri Dairesi Başkanlığı’nıngörev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Su arıtımı için gerekli olan kimyasal maddeleri su teminini aksatmayacak şekilde belli bir program dâhilinde temin etmek,
b) İdarenin görev alanı içerisindeki yüzeysel (baraj, göl, akarsu v.s) veya yeraltı su kaynaklarından su arıtma tesislerine gelen hamsuyu, özelliklerinin gerektirdiği arıtma işlemlerinden geçirerek sağlık şartlarına uygun hale getirmek ve şehir şebekesine verilmesini sağlamak için su arıtma tesislerinin, işletmesini ve kontrolünü yapmak veya yaptırmak,
c) ŞUSKİ görev alanı içerisindeki içme ve kullanma suyu olarak kullanılan su kaynaklarının, su kalitesini korumak maksadıyla gerekli tedbirleri almak ve aldırmak,
ç) Su arıtma tesislerinin işletilmesi esnasında ihtiyaç olan inşaat, elektrik, makine ve otomasyon işlerini yapmak veya yaptırmak,
d) İdarenin görev alanında gerçekleştirilen veya İdare tarafından devir alınan her türlü atıksu arıtma tesisi, atıksu terfi merkezleri ile bu tesislerin çıkış hatları ve deşarj hatlarının işletilmesini, periyodik ve dinamik koruyucu bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak, bu maksatla ilgili daire başkanlığıyla koordineli bir şekilde ileriye yönelik orta ve uzun vadeli programlar hazırlamak, öncelik ve önemlerinin tespit edilmesi işlemlerini yapmak,
e) ŞUSKİ laboratuvarları vasıtasıyla tesislerin atıksu karekterizasyonunun tespit edilmesini, biyolojik ve ileri biyolojik atıksu arıtma tesislerinin verimli çalıştırılmasını, gerektiğinde kanalizasyon sistemlerine ait verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve ilgili daire başkanlığıyla koordineli bir şekilde projelendirilmesini sağlamak,
f) Atıksu arıtma tesislerinin verimliliğinin kontrol edilmesi ve ilgili birimlerle koordineli olarak arıtma tesislerini geliştirici çalışmaların planlanması ve uygulamaya konulmasını sağlamak,
g) Tesislerin projelendirilme, inşaat ve montaj safhalarında ilgili birimlerle gerekli koordinasyonu sağlamak, işletmeye ait görüş ve tavsiyelerin ilgili dairelere intikal ettirilmesi, plan ve programların gerektiğinde revize edilmesi ve hayata geçirilmesi için işbirliği yapılmasını sağlamak,
ğ) Tesislerin verimli çalışması için gerekli kaynak ve teknik şartların analizinin yapılmasını, bu hususlarda rapor hazırlanmasını ve alınacak kararların uygulamaya konulmasını sağlamak,
h) Arıtma tesisleri bünyesindeki Temizsu ve Atıksu Laboratuvarlarını işletmek, işletilmesini ve yönetimini sağlamak, bu kapsamda ihtiyaç duyulan kimyasal, biyolojik, bakteriyolojik malzeme, ekip, ekipman, teçhizat ve kaynağın temin, tedarik ve kullanımına ilişkin iş ve işlemleri yapmak,
ı) Arıtma tesislerinde arıtılan sular ile şehir şebekesine verilen suların, arıtma tesislerinden itibaren şehir şebekesinin en uç noktasına kadar belli periyotlarla numuneler alınmak suretiyle sağlık şartlarına uygunluğunu kontrol etmek,
i) İçme ve kullanma suyu temin edilen kaynaklardan ve yeraltı sularından belli periyotlarla numune alarak, kimyasal ve bakteriyolojik yönden analizlerinin yapılmasını ve analiz neticelerinin değerlendirilmesini sağlamak,
j) İçme ve kullanma suyu temin edilen ve edilecek olan yüzeysel su kaynaklarından, endüstriyel atıksu kaynaklarından, gerçek ve tüzel kişiler ile İdareye ait su ve atıksu arıtma tesislerinden, barajlardan, göllerden, derelerden gerek ŞUSKİ ekipleri gerekse diğer gerçek ve tüzel kişiler tarafından analiz yapılmak üzere atıksu ve temizsu laboratuarlarına getirilen numunelerin analizlerinin yapılmasını sağlamak,
k) Şehir şebekesine verilen suların aboneye en iyi şekilde ulaştırılmasını sağlamak için, gerektiğinde İdarenin ilgili diğer birimleri ile koordinasyon i&cce